Gravidfunderingar och träningstips

Träningstopp och sport- BH från Pierre Robert. Funkar både som gravid och icke-gravid. Mjuk och skön som attan.

Hello vecka 34! Och snart 35… hänger verkligen inte med. Den här hösten har kantats av ett hektiskt men roligt schema plus en vattenläcka hemma som medfört att vissa möbler och vitvaror befunnit sig ganska så mal placé…. och då snackar vi en pytteliten incident som ändå tog nästan två månader att åtgärda. Alla ni som är i renoveringstagen därute, ALL respekt till er för att ni fixar hantverkarturer och oväntade, oförutsägbara bakslag. Mer regel än undantag har jag förstått.

Enda familjemedlemmen som uppskattat handdiskning är Elton.

Så delvis har vi jobbat mot just den

klockan… att slippa ha en diskmaskin som sideboard i vardagsrummet med liten bebis.

Och på tal om den… känns inte som jag hänger med. Nej, vi vet inget kön, har ingen namnlista, tänker att Eltons första plagg får tvättas och återanvändas. Typ där är vi. Snacka om skillnad mot ettan…

Elton ovan, runt 2 månader gammal…

Har verkligen glömt hur små och hjälplösa just nyfödda är… känner att det är läge att “step up my mental game” här…

I övrigt ska vår tvååring få flytta in i ett eget rum, som vi håller på och styr upp, ni ska få se före och efterbilder så småningom. Nu är vi mitt emellan typ. Och ja, jobbar lite mot klockan här oxå. Men enbart ilandsbekymmer. Alla mår bra, är friska osv – så allra överst på önskelistan står förstås en frisk bebis. Resten löser sig, som det heter.

Själv försöker jag förbereda mig för den styrkekamp som väntar i form av förlossning och framförallt det fysisks som krävs första tiden. Därmed har gymbesöken blivit aningen mer frekventa när schemat bromsats. Såklart anpassad träning.

Några exempel:

Crosstrainer – mellan 40 min – 1h. Varvat med lite cykel. Tycker Crosstrainer är grymt mycket skönare för kroppen dock.

Styrka:

Rygglyft i “rygglyftsställningen” – hittas på samtliga gym.

Benstyrka i maskin. Fram och baksida lår.

Dips med viktavlastning.

Hantlar för biceps och triceps.

Man är verkligen beroende av ety gym såhär på slutet… ni som hittat bra hemmaövningar – please hit me!

Några av er som är i ungefär samma vecka som jag? Vad funderar ni mest på?

/ Anna – jobbar lite mot klockan men för en stark kropp.

Läs om vår kommentarspolicy